banner image

Karatay diyeti nedir? Nasıl uygulanır? Karatay diyetiyle kilo verme sürecim.

     Bulunduğumuz coğrafyada birbirinden güzel yemekler varken kilo almak oldukça kolayken, alınan bu kiloları vermek için arayış içine girilmektedir. Bunun için, kilo vermenin yolları nelerdir?, Nasıl sağlıklı kilo verilir? Kilo verirken irademi nasıl korurum? gibi sorulara cevap aranır. Bu yollardan biri de Canan Karatay diyeti diyebiliriz. Ancak Canan Karatay, kendi yöntemini diyet olarak değil, yaşam biçimi ve sağlıklı beslenmek olarak tanımlamaktadır.


Karatay diyeti nedir?

Karatay diyeti nedir? 

 Karatay diyeti, diğer diyetlerden farklı olarak az ve sık beslenmeyi tavsiye etmemektedir. Bunun yerine öğün aralarının uzun tutulması gerektiğini söyler. Vücut için gerekli besini aldıktan sonra sindirimin tam anlamıyla gerçekleşmesi için 3 saat geçmesi gerekmektedir. 3 saat sonunda aç kaldığınız süre zarfında vücut, hareket enerjisini karşılamak için depolanan yağı kullanmaya başlayacaktır. Bu sayede kilo kaybetme süreci gerçekleşecektir. Bu düzene uyan ve sağlıklı beslenen insanlarda leptin hormonu dengesi sağlanmaktadır.

Leptin hormonu: Gerekli besinler alındıktan sonra vücudunun doyduğunun sinyalini veren hormon.

Obez insanlara bakıldığında hemen doymadıklarını ve daha fazla yediklerini görürüz. Bu tamamen leptin hormonunun geç salgılanmasından kaynaklanmaktadır. Bunu düzeltmek ise tamamen bizim elimizde. Hadi gelin, birlikte Karatay diyetinin nasıl uygulandığına maddeler halinde bakalım.

Karatay Diyeti Nasıl Uygulanır?

  • Karatay diyetinde 2 öğün beslenmek esastır. Ancak alışmak için 3 öğünle başlayıp 2 öğüne düşürülebilir.
  • Öğünler arasında en az 4 saat olmasına özen gösterilmeli, akşam 7 den sonra beslenme kesilmelidir.
  • Sağlıklı beslenme sürecini yürüyüşlerle desteklemek sağlıklı kilo vermek açısından önemlidir.
  • Besinlerin tüketiminde kaloriden çok hangi besinin tüketildiği önemlidir.
  •  Diyet sırasında pirinç, makarna, ekmek, patates gibi besinlerin tüketimi tamamen yasak.
  • Paket içine girmiş ambalajlı ürünler tüketilmemeli, her şey doğal tercih edilmeli.
  • Karbonhidrattan uzak durulmalı, enerji için kuruyemişler çiğ olarak tercih edilmelidir. (çiğ badem, ceviz, fındık)
  • Meyveler fazla tüketilmemelidir. Şeker oranı düşük meyveler tercih edilmelidir.
  • Günde bir fincan sade Türk kahvesi yağ yakımı için tercih edilebilir.
  • Kahvaltıda özellikle 15- 20 adet zeytin yenebilir. Bir sakıncası bulunmamaktadır.
  • Eğer doymakta zorluk çekiliyorsa 3 adet yumurta kahvaltıda tüketilebilir.
  • Yemek yenmediği vakitlerde bol su içilmeli, isteğe bağlı bitki çayları tüketilebilir.
  • Doğal tereyağı ve zeytinyağını tüketmeye özen gösterilmeli. Vücut için gerekli olan sağlıklı yağlardır. 
  • Yemeklerde kullanılan sıvıyağından uzak durulmalıdır.
  • Şeker hiçbir şekilde tüketilmemeli.


Karatay diyetiyle kilo verme sürecim. Kaç kilo verdim?

  Birçoğumuz fazla kilolardan şikayetçiyiz. Özelliklede kadınlar, aynaya baktığında hep 3-4 kilo fazlası olduğunu söyler. Açıkçası ben de dönemsel aldığım 5 kiloyu vermek için ne yapabilirim diye düşündüm. Diyet konusunda irademe fazla hakim olabilen birisi değilim. Diyetlerdeki az ye sık ye mantığı ise hiç bana göre değil. Diyetisyenlerin yazdığı özel günlük tüketilmesi gereken besinleri hazırlamak bile insanı diyetten vazgeçiren bir başka özellik diyebilirim. Bunun için kendime en uygun olan diyeti aradım ve bulduğumu söyleyebilirim. 
 Öncelikle kilo vermeye karar verdiğimdeki boyumu ve kilomu söyleyerek başlayayım. 163 boyundayım ve 59 kiloydum. Bir aylık diyet sonrasında 54 kiloya düştüm... Bunu nasıl başardım gelin birlikte bakalım.

  Aslında Karatay diyetini okuduğumda biraz zor geldi nasıl yapacağım diye düşündüm ancak bir iki gün diyeti uyguladıktan sonra vücudumu dinledim diyeti biraz daha esneterek kendime uyarladım. Buna rağmen 5 kiloyu verdim.💪
  Diyeti uygularken nasıl beslendiğime dair örnek bir gün:

Sabah kahvaltısı



  •   2 adet yumurta, yiyebileceğim miktarda beyaz peynir, 6 adet zeytin, domates salatalık, yeşillik, 2 adet ceviz- 2 adet çiğ badem, 2 adet çavdar ekmeği ( Normalde ekmek tüketilmiyor ancak ben 2 dilim yedim çünkü ekmek yemediğimde gün içinde enerjim hemen tükeniyordu ve spora enerjim bile kalmıyordu.)




Öğlen ara öğün

  •     Bir tabak yoğurt  (içine isteğe göre keten tohumu, muz veya ananas ayrı ayrı zamanlarda ilave edilebilir.)
  • Normalde ara öğün yok. İsterseniz bu öğlen vaktine de öğün ekleyebilirsiniz. Ancak öğün fazla geldiği için bir tabak yoğurt yedim.

Akşam Yemeği

  • Bir tabak çorba, herhangi bir sebze yemeği ya da baklagiller, Bir adet tavuk but, 2-3 kaşık bulgur pilavı.   

   Eğer ki sabah 10 da kahvaltı ediyorsam, ara öğün için 2 ya da 3e kadar mutlaka bekliyorum. O zaman diliminde hiçbir şey tüketmiyorum. Yalnızca bol su içiyorum. Akşam yemeği içinde 4 saat bekleyip 7 de yiyorum. 
  Akşamları eğer çok acıktıysam ve açlıktan uyuyamıyorsam, bir bardak hafif tuzlu ayran içtim.
  Kahvaltıda haşlanmış yumurta yerine bazen, tereyağlı yumurta tercih ettim. Yumurtayı mantarlı, dere otlu yaparak kahvaltıyı farklı hale getirebilirsiniz.
  Haftanın 3 günü spor yaparak destekledim. Sporu ağır yapmadım bölgesel 20 dakika olacak şekilde yaptım. Chloe Ting' den bu süreçte faydalandım :) 
 Sporu ara öğünden önce yapıyordum. Sonrasında ara öğünü yapıyordum. Böylece baygınlık geçirmeden bir şeyler yemiş oluyordum.

  Normalde irademe sahip çıkamazken öğün aralarında kendimi oruçluymuşum gibi şartladığım için fazla zorlanmadım. Az ye sık ye mantığındaki diyetlerde açıkçası daha fazla acıkıyordum ve daha fazla yiyordum. Çünkü başlayınca az yiyemiyorum. Bu yüzden Karatay diyeti benim kurtarıcım oldu. Bir ayda 5 kiloyu vermenin mutluluğu da ayrı... Son olarak verdiğim kiloları sağlıklı verdiğim için sonrasında tekrar kiloları almadım. Zaten ekmeği ve tatlıyı bir ay boyunca yemediğinizde tekrar dönmek isteseniz de fazla yiyemiyorsunuz. Kiloları verdikten sonra dikkat ederek her şeyden tükettim. Kilolar geri gelmedi. Öneririm :))
Karatay diyeti nedir? Nasıl uygulanır? Karatay diyetiyle kilo verme sürecim. Karatay diyeti nedir? Nasıl uygulanır? Karatay diyetiyle kilo verme sürecim. Reviewed by kadınadair on Nisan 24, 2021 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.